Name:
Shipping Address :
Phone No. :
Email Address:
Package ALSD2 (Semenajung Malaysia) None
Package A (RM690)
Package B (RM630)
Package C (RM390)
Package D (RM330)
Pekej *IH1 (RM280)
Pekej *IH2 (RM430)
Package ALSD2 (Sabah & Sarawak) None
Package A (RM760)
Package B (RM720)
Package C (RM430)
Package D (RM380)
Pekej *IH1 (RM310)
Pekej *IH2 (RM460)
Payment : COD (Shah Alam Area only)
MAYBANK2u.com
PeBANK.com
RHB Online

Click here to put a form like this on your site.

Monday, September 10, 2012

MAKANAN




Pernahkah anda menyoal berulang kali mengapa kita mempunyai begitu banyak makanan diet, kita sebenarnya semakin gemuk, bukan kurus? Ternyata, ia sedikit lebih kepada pengurusan berat badan selain dari mengira kalori.

Makanan yang kita makan mencetuskan pelbagai tindak balas di dalam badan kita. Makanan yang tinggi dalam karbohidrat ditapis atau gulanya dipecahkan kepada gula ringkas yang dipanggil glukosa dan diserap ke dalam darah dengan cepat. Badan bertindak balas kepada peningkatan glukosa darah ini, dengan melepaskan insulin yang cukup untuk mengeluarkan glukosa daripada darah dan memasukkannya ke dalam sel untuk tenaga, atau menyimpan untuk kegunaan kemudian. Cuba teka dalam bentuk apa ianya sering disimpan? Ya betul, lemak!
Untuk membantu dengan matlamat pengurusan berat badan anda, anda perlu belajar jenis makanan yang perlu dibuang dari diet, dan yang mana perlu dimasukkan.
Program Pengurusan Berat Badan SD II tidak mengira kalori, sebaliknya ia akan mengajar anda untuk mengenal pasti dan menyertakan makanan yang berkualiti tinggi dalam kehidupan seharian anda yang akan membentuk asas kesihatan anda yang berterusan serta pengurusan berat badan yang sihat..

0 comments:

Post a Comment