Name:
Shipping Address :
Phone No. :
Email Address:
Package ALSD2 (Semenajung Malaysia) None
Package A (RM690)
Package B (RM630)
Package C (RM390)
Package D (RM330)
Pekej *IH1 (RM280)
Pekej *IH2 (RM430)
Package ALSD2 (Sabah & Sarawak) None
Package A (RM760)
Package B (RM720)
Package C (RM430)
Package D (RM380)
Pekej *IH1 (RM310)
Pekej *IH2 (RM460)
Payment : COD (Shah Alam Area only)
MAYBANK2u.com
PeBANK.com
RHB Online

Click here to put a form like this on your site.

Tuesday, November 6, 2012

KARBO & GULA



Saya terbaca satu entry dari sebuah Blog Klik sini mengenai kuantiti gula dalam nasi. Ramai yang tidak tahu, Sebenarnya dalam nasi mengandungi gula. Lagi banyak kita makan nasi lagi banyak lah gula yang kita ambil. Ini juga antara punca mengapa orang-orang yang mempunyai penyankit DIABETIC sukar untuk diubati. Sampai ada tahap kena ambil Insulin selepas makan setiap hari. Apakah maknanya itu? Berapa pula kos perubatannya?



Rata-rata orang Malaysia tidak tahu dan sedar, kalau makan terlampau banyak nasi tanpa gerakkan badan (bersenam) yang cukup boleh memungkinkan seseorang itu terkena kencing manis. Ramai yang tidak pasti berapa banyakkah kandungan gula dalam nasi yang kita makan. Tak kisahlah apa jenis nasipun, samada dari beras perang ataupun putih. Perbezaan antara Beras perang dengan beras putih hanyalah pada kandungan seratnya. Kandungan Serat yang tinggi terdapat pada beras perang, Beras putih biasa tidak mempunyai serat langsung. Kebanyakan jenis menu di malaysia semua nya berasaskan Nasi. Nasi Lemak, Nasi Ayam, Nasi Tomato, Nasi Minyak, Nasi Briyani, Nasi Arab & pelbagai lagi..



Menurut blog tersebut jumlah kandungan gula yang terdapat didalam semangkuk kecil nasi bersamaan dengan 10 sudu teh gula. Tak ke banyak tue. Kalau sesenduk besar nasi kat rumah dah bersamaan semangkuk kecil nasi. sehari kita makan nasi berapa kali pulak.. kalau 3x mkn dah bersamaan 30 sudu teh GULA..... Macam mana yang ada DIABETIC nak sembuh kalau perkara-perkara macam ini kita tidak sedar dan tidak dapat nak kawal. Kata Kevin Zahari, seorang pakar penurunan berat badan lulusan ‘US AFTA Certified Personal Trainer’ , bagi kita memadailah dengan makan nasi dengan kadar ‘segenggam nasi’ sahaja setiap kali makan.



Begitu juga dengan buah-buahan, Buah juga mengandungi kandungan gula yang dipanggil ‘Fructose’. Tetapi ia bukanlah kalori kosong yang tidak berguna kerana selain mengandungi gula ia juga kaya dengan sumber nutrien yang baik untuk tubuh dan kandungan seratnya sudah tentu baik untuk usus. Namun pengambilannya jagan lah terlalu besar sehingga sebiji tembikai pun boleh dihabiskan. Makan pada kadar yang kecil sahaja.





 
Jadi pasti anda tahu mengapa Diet ALPHA LIPID SD2 memerlukan kita mengawal pengambilan KARBO & MANISAN. Dan jika anda ingin tahu, rata-rata mereka yang mempunyai masalah DIADETIC mengamalkan diet ALPHA LIPID SD2 atau pun mengamalkan sarapan pagi dengan ALPHALIPID LIFELINE masalah DIABETIC mereka stabil & hilang, Tiada lagi perlu INSULIN selepas mengamalkan ALPHALIPID SD2 atau ALPHALIPID LIFELINE. Jadi anda sebagai seorang pengguna haruslah menjadi pengguna yang bijak dalam memilih produk pelangsingan & penurunan berat badan. Jangan nilai sekadar pada harga sahaja. Pastikan juga ianya produk yang terbaik & berkesan supaya anda tidak berasa kesal dengan pelaburan untuk kesihatan anda. Jadilah Pengguna yang BIJAK!!





0 comments:

Post a Comment